fredag 19 november 2010

Vi gillar god mat och glögg....

Herrljunga alkoholfri vinglögg


Jag var på Ica Maxi här i Botkyrka och storhandlade. Glad vad jag hittade ! Det var fanns vinglögg att prova i affären. Jag provade av den alkoholfria vinglöggen och den var jätte god. Jag som inte dricker alkoholhaltiga drycker, rekommenderar denna glögg. Nu kan jag också värma mig med glögg om kvällarna ! Det fanns också kravmärkt lättvinsglögg med en viss alkoholhalt att välja...


Trashbags och kaffefilter av märket euroshopper


Jag ska tömma skåp i köket och i min bokhylla och av därför köpte jag svarta sopsäckar. De är gjorda av 100% återvunnen råvara och denna förpackning sänker världens koldioxidutsläpp med 1 kg. Men jag ska även sopsortera det jag kastar, så det kanske inte blir något att lägga i dessa påsar............. På tal om kaffefilter som blir sopor, så tänker jag köpa en kaffefilter som man kan använda flergånger och skölja ur. Det är utmaning till lönehelgen, eftersom en sådan kaffefilter går på 39,90 kr. Pengar jag just inte kunde avvara denna gång.

Ekologiskt kaffe och rödbetor. Kung markattas ekologiska produkter.

Kung Markatta har arbetat med ekologiska produkter sedan 1983 och jag tycker mycket om deras tomatprodukter. De är inte syra i smaken, som vanliga passerade tomater och tomatpure. Både krossade tomater och tomatpuren kostade 19,90 kr/st och jag anser att det är värt att betala extra för dessa produkter.

http://www.1911glogg.se/

http://www.kungmarkatta.se/

http://www.krav.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar