måndag 22 november 2010

mina sopor och gratis-affären vecka 2

 
Weledas hudvårds produkter


Jag tycker mycket om Weledas hudvårdsprodukter. Kvalitetskriterier för Weleda är ; Inga syntetiska färg- eller doftämnen och inga konserveringsmedel. Alla råvaror kontrolleras för att undvika rester av farliga ämnen. Så långt som möjligt används biodynamiskt/ ekologiskt odlade växter och testas ej på djur. Dessa produkter är av havtorn och doftar så gott. Men jag är lite missnöjd med handkrämen, förpackningen. Handkrämen är av metallförpackning och pappersförpackningen över tillför mer sopor.  

Miljöfarliga batterier

Denna yogurtsburk fylldes till hälften av batterier i helgen, då jag rensade lådor och skåp i köket. Bara att lämna till återvinning....

Papper, igen !

Mina sopor del 2 andra veckan. Pappersbehållaren är full,igen. Hushållssopor blev en halv soppåse. Förresten, så måste jag köpa mer miljövänliga påsar. Jag hörde på tv idag att plastpåsar av vanlig kvalite bidrar till höga halter av koldioxid. Alltså måste det ske en förändring hos oss ! Jag ska skriva ner en handlingslista för lönehelgen....

Mina balkongmöbler är från gratis-affären


Mattan,bord och stolar samt stolsdynor kommer från gratis-affären. Alldeles gratis !

Matta från grannen Katja

Denna kinamatta fick jag från grannen Katja förra veckan. Vi grannar hjälper varann, på min gård och ofta det som inte behövs, byte ägare. Återvinning av högsta grad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar