onsdag 17 november 2010

Hjälpredor mot målet klimatsmart...

Min dotter, Sara Shahidi, 19 år. Arbetar på Triumf glasscafe i Skärholmen.

Min inneboende från Göteborg och min dotters barndomsvän, Sara "Tamara" Shokouhi 19 år. Studerar biomedicin på Huddinge sjukhus. Bor i villa i Göteborg. 

Min son Josef Shahidi, 12 år. Studerar åk 6.

Min återvinnare, Herr Theodor Ratatouille 1 år. Älskar potatisskal och makaroner.




Sara och Tamara har börjat förstå sig på att vara klimatsmart. Tamara bor annars i villa i Göteborg och är van att sopsortera och vara "elmedveten". Tamara är duktig på att stänga av sin laptop så fort hon inte använder den och för övrigt så släcker alla barnen lampor på de rummen där man inte vistas. Josef är också mer medveten om sopsortering nu och frågar gärna var olika saker ska vara i sorteringskassarna. Vi alla är nog trötta på vissa saker, åtminstonde fönsterkuvert. "oh nej,inte en sån kuvert igen..." Vi har "ingen reklam"-skylt på dörren och vi saknar inte reklamen heller, eftersom vi inhandlar det vi verkligen behöver. Jag ser framemot att storhandla i slutet av månaden. Vi brukar åka till Willys alt. Ica Maxi för att storhandla. Det här med att jag ska försöka lämna förpackningar till kassörskan efter inhandlandet intresserar mig. Hur kommer det att fungera i egentligen ? Men jag ska försöka påverka handlarna i alla fall. Minska kassen "papper" i sopsorteringen, är det meningen..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar