tisdag 7 december 2010

Mina sopor, vecka 4

Papper och plast, igen !

Här var det papper och plast igen ! Jag har ej reklam-skylt på dörren, men det blir papper ändå.
Morgontidningen är en stor syndabock, som jag ska avskaffa. Det finns ju faktist tidningar som Metro och City, vilka är tunnare men med ungefär samma information. Dessutom kan jag ju bli duktigare på att läsa tidning på internet, har jag kommit på. När man har en egen sopsotering så tänker man mer vad man tar hem för skräp, faktist. Men jag sover med gott samvete eftersom jag kastar rätt sak på rätt plats. Hushållssopor blir bara en halv soppåse per vecka, verkar det som. Men det är en halv påse för mycket. Det mesta som då blir hushållssopor är då matrester och skal mm. Det måste jag bli duktigare på att ta vara på. Tjejerna i mitthushåll tar ju matlåda med sig till jobbet och skolan, men jag måste beräkna maten bättre känner jag. Jag har fått frågan om "gör jag någon förändring i klimatfrågan, som ensam individ". Jag har svaret. Ja,jag känner att jag gör skillnaden. Jag sorterar rätt och för övrigt är miljö- och klimatmedveten, så det klart det gör skillnaden. Jag önskar bara att vi skulle bli fler klimatsmarta familjer.  Min mormor och morbror är Jehovas Vittnen och länge har de sagt att undergången är nära och tänka sig att jag nu börjar att hålla med de. Om vi inte gör något nu, så händer det stora klimatförändringar snart....

Jag söker efter fler som vill bli klimatsmarta familjer eller som för övrigt vill ändra på sin livföring gällande klimat, kontakta gärna mig.
"Ju fler vi är tillsammans, ju gladare vi blir..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar