torsdag 4 oktober 2012

Min drömsoffa anländer snart....




Jag har en längre tid letat efter en soffa, gärna med en Divandel. Jag försöker vara klimatsmart så långt som möjligt och handlar mycket av saker på olika second hand-butiker.
Men denna gång kände jag att jag vill ha en helt ny soffa. Jag har varit på tusen ställen säkert, men när jag väl hittar något jag gillar... så kostar det där efter också !
Ensamstående undersköterska tjänar inte multum, alltså hänger köpet också på vad varan kostar.

Jag la ut "mitt rop" efter en soffa på facebook status...och vips, fick jag rekommendationer av vänner om något som hette "Trademax". Vid närmare titt på deras hemsida, så hittade jag både fina soffor och bra priser. Och till råga på allt ; GRATIS hemkörning. Det gillar vi !

Men ändå.... En soffa måste prövas ändå. Väntan, väntan... Men så var det en vän som berättade om att de på Trademax har en showroom också, i närheten av mig !


Sagt och gjort ; Idag åkte jag till kungens kurva. Sk. butiken var lätt att hitta och jag började att slappa på de olika sofforna. Till min hjälp fanns även en expedit i butiken ; Rikard.
Han stackarn fick utstå mina underliga frågor, men han var så jätte trevlig faktist.
En fråga var " Kan nackkudden stå fritt eller måste kudden lutas mot en vägg ?"
Hade jag tittat närmare på de andra sofforna i mitten av rummet, så hade frågan löst sig men virrig som jag är vid sådana här stora utlägg, så måste man ju fråga.


Vad mycket det fanns i Showroom... man vill ju köpa allt ! Men till sist så fastnade jag för den soffa jag hade redan sett på internetsidan dvs PORTUGAL Vänster i mörkgrått. Faktum är att jag ville ha soffan i svart, men tyget är så stramt och hård, så det var en orsak jag tog en grå.
För hade tyget på den svarta soffan varit mjukt som på den mörkgrå soffan av samma modell, så hade jag nog tagit en svart utan tvekan.
Men jag är ändå glad för mitt beslut ! Faktist så är allt hos mig svart. När jag handlar kläder, det blir svarta. Mina ryamattor är svarta, lika så gardiner i vardagsrummet (genomskinliga med blommönster, men än dock svarta). Så NOG med svart ! in med GRÅTT.
Och så nackstöd måste man ju bara köpa till, satt så himla skönt på soffan med nackstöd ! (och fantiserade om att jag hade laptop i knät och satt och tittade på TV samtidigt).

Och så såg jag även billiga stora ryamattor och vad fin kvalite sedan ! Ja en sådan skall jag också köpa, säkerligen redan nästa månad. Det fanns ju även i fin lila färg...perfekt till min dotters rum !

Och kontinentalsängar... var bara tvungen att slappa på sängen en stund också och den kändes riktigt bekväm och snygg till det priset !

Tillbaka till min soffa ja, soffan hade ett mellanrum på 137 cm emellan de långa sidorna ( U-soffa ). Alltså vill jag ha ett litet bord som passar emellan också. Det blir nästa månads projekt. Det fanns ett mindre bord lik soffan, med sittpuffar under. I denna fanns det två, men det finns en större med fyra också. PERFEKT ! Det skall jag bara ha !


Sant som sagt ! Min väninna hade rätt, man vill köpa allt. Allt var så fint, lika så även Richard expediten ;)

Så Trademax blir min hovleverantör....


www.trademax.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar